شنبه، 8 اردیبهشت 1403

افزایش خدمات القایی و دریافت های خارج از  عرف حاصل تعرفه های غیرواقعی و ناعادلانه است

افزایش خدمات القایی و دریافت های خارج از  عرف حاصل تعرفه های غیرواقعی و ناعادلانه است
رئیس نظام پزشکی گچساران با اشاره به این که واقعی نبودن تعرفه ها سبب افزایش خدمات القایی و دریافت های خارج از عرف خواهد شد؛ بیان کرد: همواره عددی که برای تعرفه ها تعیین می شود از تورم موجود در جامعه عقب تر بوده و تامین کننده نیازهای جامعه پزشکی نیست.

دکتر علی گرجی زاده در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به این که عدم تعیین تعرفه های واقعی و عادلانه چالش همیشگی و زخم مزمن نظام سلامت هست که همواره نارضایتی جامعه پزشکی را در برداشته است؛ اظهار کرد: شورای عالی بیمه به عنوان خریدار خدمت نمی تواند تامین کننده نظر جامعه پزشکی باشد و همواره عددی که برای تعرفه ها تعیین می شود از تورم موجود در جامعه عقب تر است.

وی افزود: عدم همخوانی بین درآمد وهزینه ها موجب شده اغلب پزشکان یا به مهاجرت روی آورده یا به کارهایی غیر از طبابت مشغول شوند.

وی ادامه داد: بیمه ها به تعهدات خود به درستی عمل نمی کنند و افزایش تعرفه ها سبب نارضایتی بیماران خواهد شد، زیرا توان پرداخت ندارند در حالی که اگر سازمان های بیمه گر70 درصد سهم خود را بر اساس تعرفه بخش خصوصی پرداخت نمایند؛ میزان پرداخت از جیب بیماران در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

رئیس نظام پزشکی گچساران با تاکید بر این که تعیین تعرفه باید توسط خود سازمان نظام پزشکی انجام شود و سایر نهادها نقش نظارتی خود را ایفا نمایند؛ تصریح کرد: تا زمانی که تعرفه به میزان واقعی خود نرسد شاهد دریافت های خارج از عرف و کاهش کیفیت خدمات خواهیم بود.همچنین خدمات القایی به منظور پر کردن خلا ناشی از کمبودِ تعرفه ها افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهای تمام شده خدمات ، اجاره بها، حامل های انرژی ، افزایش حقوق و دستمزد ، نوسانات ارزی که روی قیمت تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی تاثیر گذار است، هیچ کدام در تعیین تعرفه ها لحاظ نمی شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.